گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


اهار 7.1.94

گزارش تصویری برنامه آهار شکراب من و مسعود اسم علی زاده

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن



:: موضوعات مرتبط: بهار94، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394

سنگان 24.11.93

سلام چند وقت بخاطر مشغولیت نتونستم گزارش و عکس برنامه هار رو بزارم.

اینم گزارش تصویری از سنگان 24.11.93 با نادر نوا دوست و هم طناب عزیزم.

بقول بچه ها اوستا نادر

اینم عکسهای برنامه 

عکس های خفن

 

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

 



:: موضوعات مرتبط: بهار94، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394

احتمال بروز سکته های قلبی در کوهنوردان
احتمال بروز سکته های قلبی در کوهنوردان/ نظر یکی از خوانندگان:
انجمن پزشکی کوهستان ایران: یکی از خوانندگان وبگاه انجمن پزشکی کوهستان ایران با ارسال ایمیلی گزارشی از وضعیت بیماری قلبی خود برای اطلاع سایر همنوردان و کوهنوردانی که به راحتی و بدون داشتن علائم بیماری های قلبی به کوهنوردی پرداخته و به ارتفاعات صعود می نمایند ارسال نموده است که قابل توجه می باشد.
گزارش این دست بیماران هر از گاهی  به انجمن پزشکی کوهستان می رسد که لازم است بعنوان تلنگری به برخی کوهنوردان باشد. و اما گزارش ارسالی:
 
آقای ماشااله نقی لو کوهنورد 60 ساله: باز هم یک کوهنورد در هنگام صعود دچار سکته قلبی گردید و مرگ. چرا؟
من لازم دانستم که تجربه خود را در این رابطه به اطلاع همنوردانم برسانم تا باعث شود شما مقاله ای علمی و کاربردی دراین رابطه ارائه دهید تا بتواند جان برخی کوهنوردان امثال من را نجات دهد.
 
من مرتب هر هفته کوهنوردی و دو جلسه شنا (حداقل 1000 متر شنا) ولی در تاریخ 21 فروردین 92 دچار سکته قلبی شدم  و پس از آنژیوگرافی تشخیص انسداد 3 رگ اصلی و یک رگ فرعی و در تاریخ 31 فروردین 92 عمل بایپاس 4 رگ انجام شد.
درسالهای اخیر دو بار تست ورزش دادم هیچ موردی مشاهده نشد! حتی دو روز قبل از سکته ایستگاه 5 رفته بودم  و هیچ علامتی مشاهده نشد! هیچ آزمایش که عامل ریسک فاکتور مشاهده شود نداشتم!
برای خودم و همه اطرافیان باعث حیرت شده بود. پس از عمل از پزشکم سوال کردم پاسخ این بود "ورزشکاران رگهای فرعی قلبشان زیاده و همین به من کمک کرد در هنگام کوهنوردی و شنا و تست ورزش علائمی مشاهده نشود"
و آنچه که باعث مرگ کوهنوردان بر اثر سکته قلبی میشود این است.
1- همه به اشتباه فکر میکنند چون به کوه میروند کاملا سالم هستند در صورتیکه از 40 سال به بالا همیشه باید زیر نظر یک پزشک قلب باشند. حتی در مورد من تست ورزش هم نشان نداد که عروق اصلی در حال بسته شدن است که سوال کردم جواب این بود "فقط آنژیوگرافی و یا ctآنژیو"
2- عدم اطلاع همنوردان: همراهان باید علائم سکته قلبی را بدانند و راهکار برخورد با سکته قلبی شاید بهترین راه پیشگیری از مرگ باشد.
3- به موقع نرساندن بیمار به بیمارستان.
خوشبختانه درمورد من تشخیص همسرم و رساندن من به بیمارستان  از آسیب بیشتر به قلب من جلوگیری کرد بطوریکه پس از عمل و طی دوره بازتوانی و تمرین های زیر نظر پزشک بازتوانی و تمرینات قدم به قدم کوهنوردی، باز هم توانستم در تاریخ 26 تیر 93 و 20 مرداد 93 از مسیر جنوبی به قله دماوند صعود کنم.
شاید این اولین بار باشه که کسی با قلب عمل کرده به دماوند صعود کرده ولی امیدوارم با مقالات شما آخرین بار باشد که کوهنوردی در کوه سکته میکنه.


:: موضوعات مرتبط: آسیب ها و درمان، ،
:: برچسب‌ها: احتمال بروز سکته های قلبی در کوهنوردان,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394

«قیچی‌ساز» می‌تواند «رکورد زمانی» صعود به 8‌هزاری‌ها را از آن خود کند

«قیچی‌ساز» می‌تواند «رکورد زمانی» صعود به 8‌هزاری‌ها را از آن خود کند

«عظیم قیچی ساز» با اشاره به برنامه‌ خود برای صعود به دو قله «لوتسه» و «اورست» اظهار کرد: آخر هفته جاری به «نپال» سفر می‌کنم و پس از آن برای صعود به قله‌های مذکور آماده می‌شوم و امیدوارم این دو صعود بدون خطر و رخ دادن هیچ‌ حادثه‌ای انجام بپذیرد. او با اشاره به مدت زمان صعود دیگر کوه‌نوردان خاطر نشان کرد: کم‌ترین زمان صعود به 14 قله‌ بالای 8 هزار متر 7 سال و 2 ماه بود که در صورت موفق شدن در این دوصعود می‌توانم به رکورد زیر 7 سال (6 سال و 10 ماه) دست پیدا کنم.

وی افزود؛ مجموع زمانی که برای صعود به این دو قله نیاز دارم حدود دو ماه است و بهترین زمان برای این صعود ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. پس از سفر به نپال و انجام مراحل آماده سازی و هم‌هوایی بلافاصله اقدام به صعود به این دوقله بدون اکسیژن می‌کنم. امیدوارم با این صعود بتوانم باز هم برای مردم ایران افتخار آفرین باشم.

«قیچی‌ساز» با اشاره به دشواری‌های این صعود گفت: بعد از صعود به «لوتسه، مراحل ریکاوری را انجام می‌دهم و بعد از آن بلافاصله برای صعود به اورست آماده می‌شوم. در صورت موفقیت برای صعود به «لوتسه» این چهاردهمین قله مرتفع بالای 8 هزار متر است که موفق به صعود آن می‌شوم.

«عظیم قیچی‌ساز» ادامه داد: در حال حاضر فقط 31 نفر در تمام جهان موفق شدند به این قله‌ها صعود کنند و در این میان تنها 14 نفر بدون استفاده از کپسول اکسیژن این کار را انجام داده‌اند. اگر بتوانم در این دو صعود موفق شوم، به عنوان پانزدهمین کوه‌نوردی شناخته می‌شوم که بدون اکسیژن تمام این صعودها را انجام داده‌ است.

وی در پاسخ به این سوال که چه توقعی از مسولان برای حمایت دارد،‌گفت: دوست ندارم شیرینی این صعودها را با تلخی گلایه‌ها از بین ببرم و ترجیح می دهم در این زمینه سکوت کنم.

«عظیم قیچی‌ساز» از سال 1381 صعود‌های برون مرزی خود را آغاز کرد. وی به عنوان پرافتخارترین کوه‌نورد ایران تا کنون 13 قله بالای 8 هزار متر جهان زیر را فتح کرده و امسال در صدد صعود به آخرین قله بالای 8 هزار متر است.

او تا کنون موفق به فتح قله‌های اورست (8848 متر) - هیمالیا نپال، برودپیک (8051 متر) - کاراکروم پاکستان، دائولاگیری (8167 متر) - هیمالیا نپال، نانگاپاربات (8126 متر) - کاراکروم پاکستان، کانچن جونگا (8586 متر) - هیمالیا نپال، گاشربروم 2 (8034 متر) - کاراکروم پاکستان، گاشربروم 1 (8080 متر) - کاراکروم پاکستان، آناپورنا 1 (8091 متر) - هیمالیا نپال، کی 2 (8611 متر) - کاراکروم پاکستان، 1391- ماناسلو (8163 متر)- هیمالیا نپال، ماکالو (8463 متر) - هیمالیا نپال، چوایو (8201 متر) - تبت چین، شیشاپانگما (8027 متر) - تبت چین شده است.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394

افتخار مدیران همدانی این است: «الوند» را بتراشند!

فتخار مدیران «همدان»:
«الوند» را بتراشند، درختان را ببرند، هتل پنج‌ستاره بسازند!

 

 «این روزها افتخار مدیران شهری این است که کوه «الوند» را بتراشند، درختان را ببرند و هتل 5 ستاره بسازند و با برج سازی مردم شهر را از دیدن ستاره‌های آسمان محروم کنند.»!

کوهستان «الوند» فراروی شهر «همدان»، کوهستان منفردی از شاخه‌های خاوری زاگرس مرکزی با عرصه‌ای به وسعت ۱۳۷۵ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین پدیده‌ی گرانیت‌زائی از دوران چهارم زمین‌شناسی بر اثر نفوذ توده‌های آذرین در نهشته‌های بازمانده از دوران پیشین است که در شمال غرب به کوه خدابنده‌لو سنندج و کوه چهل‌چشمه کردستان و از جنوب شرق به بلندی‌های راسوند و کوه وفس اراک متصل است.یال آن، حد طبیعی بین شهر همدان و تویسرکان و بلندترین قله‌ی آن موسوم به الوند در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد. جهت این کوهستان از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده و استان همدان را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

کوهستان الوند ۱۱۱اُمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. اما حالا در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری همدان، می‌خواهند این میراث طبیعی را هم از طبیعی بودن‌اش خارج کنند و فقط به آن زخم بزنند!

«حسین زندی»، فعال میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری «ایسنا» قرار داده، به تصمیم‌های جدید مدیریت شهری همدان در این زمینه پرداخته است:

«جای زخم‌هایی که مدیران شهری همدان در سه دهه گذشته بر پیکر الوند و طبیعت همدان وارد کرده‌اند، هرگز التیام نخواهد یافت و این ننگ پرآوازه بر پیشانی برخی مسئولان تا همیشه باقی خواهد ماند، تنها ماترک این مسئولان برای آیندگان تخریب و نابودی است ...» ادامه متن در ایسنا



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394

تخلفات و تعرضات زیست محیطی را به ۱۵۰۴ اطلاع دهید!

تخلفات و تعرضات زیست محیطی را به ۱۵۰۴ اطلاع دهید!

«سرهنگ قاسم سبزعلی» فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع اظهار داشت؛ سامانه‌ی تلفنی ۱۵۰۴ برای دریافت گزارش های مردمی در رابطه با تخلفات و تعرضات زیست محیطی، آلودگی هوای محیط، زباله و پسماندها، شکار حیات وحش و موضوع هایی از این دست فعال است. 

وی افزود؛ حضور بیش از 500 واحد گشتی، 3500 نیروی سازمان جنگل ها ، 200 هزار همیار طبیعت، محافظان افتخاری، NGO ها و انجمن های صنفی، تلفن آن لاین ۱۵۰۴ برای دریافت گزارش های مردمی و فعالیت مراکز فرماندهی آنلاین، کنترل تخلفات  برای حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی نقش عمده ای در کاهش تخلفات و آتش سوزی داشته و خواهد داشت. 

«سبزعلی» تصریح کرد: در ۱۵ روز نخست سال جاری حدود ۲۰ مورد تخریب و تصرف در اراضی ملی سراسر کشور اتفاق افتاد که برای آنها پرونده تشکیل شد .

وی با بیان اینکه در این ایام تصرفی در اراضی ملی استان تهران نداشتیم یادآور شد: تنها در ارتفاعات سوهانک با وجود تذکراتی که داده شده بود بدون توجه به این اخطارها در مراتع واقع در این ارتفاعات مسابقات ماشین سواری برگزار شد که با حکم قضایی ۴۰ دستگاه از این خودروها توقیف شد!



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394

دسترسی به «اینترنت» Wi-Fi در ارتفاعات «توچال»

دسترسی به «اینترنت»  Wi-Fi در ارتفاعات «توچال»

«ایرانسل» از راه‌اندازی خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم مبتنی بر فناوری Wi-Fi در ارتفاعات «توچال» تهران خبر داد. بدین ترتیب، مشترکین ایرانسل با حضور در منطقه توچال و اتصال به شبکه وای-فای ایرانسل با نام irancellWiFi می توانند از ۵۰۰ مگابایت اینترنت رایگان پرسرعت برای مدت ۶۰ ساعت برخوردار شوند.

براساس این گزارش، برای استفاده از این خدمات کافیست مشترکین سیم کارتهای ایرانسل، پس از اتصال به شبکه وای-فای ایرانسل، با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۴۰۳۱، نام کاربری و رمز عبور ویژه این شبکه را دریافت و از خدمات آن برخوردار شوند.

دریافت نام کاربری و رمز عبور در هر ۲۴ ساعت یک بار امکان پذیر خواهد بود و فاز اولِ خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر Wi-Fi ایرانسل؛ در پارکینگ، ایستگاه اول و دوم «توچال» قابل دسترس خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394

قله گرگینه کوه 1/12/93

بنام خدای مهربان

اميدها و آرزوهايم را در کوله بارم مي گذارم
به کوه مي برم
آنها را مي سپارم به باد ، به ابر ، به پرنده
وقلبم را به سپيدي آب
در آينه چشمه ساران
به تماشاي زندگي مي سپارم
و سرشار از عشق بر مي گردم
تا سرود هاي چگونه زيستن را در گوشهاي کوچک کودکان سرزمينم زمزمه کنم.

 

نام برنامه : قله گرگینه کوه

همنوردان : هادی احمدی ، علی عسگری ، گروه فاریا

تاریخ : 1/12/93

ساعت 6 صبح سر تهرانپارس قرار گذاشتیم و به طرف جاده فیروزکوه ، کیلان حرکت کردیم. به سمت روستای ساران و بعد به طرف روستای سر سبز دوآب و سپس روستای ویرانه ، توقف کرده کنار امامزداده ای ماشینها رو پارک کردیم ، و در یک هوای بسیاز زیبای و مه آلود گروه حرکت خود را به طرف قله ادامه داد.

منطقه ای بسیار زیبا که بنظر من تنها زمان صعود به این منطقه عاری از کوهنورد فقط زمستان است.منطقه ای که توسط عده ای در حال چپاول و غارت کوههاست، جاده ای اسفالته زده اند که به راحتی بتوانن از معادن گچ و آهک منطقه استفاده کنند.. بعضی و قتها از درد دلم میخواد دادبزنم که اخه چرا هیچ کس نیست جلوی این غارت عظیم کوهها رو بگیره.

چندین بار به سازمان محیط زیست میراث فرهنگی و برخی سازمانهای مرتبط تماس گرفتم ولی کو گوش شنوا؟؟؟

امکانی که در حال غارت است کاش بمیرم که نباشم ببینم چطور به طبعیت اسیب می زنن و روزی می رسد که دیگر هیچ نمانده و ایندگان تنها با دیدن مناظر به آن بسنده می کنند. و از پیرمردهای زمان خود خواهند رسید کوه چیست ؟ چه شکلی دارد ؟ جنگل و رودخانه که می گن چطور جایی بود؟و سوالات مربوط از این قبیل...

انشالله که زنده نیاشم این روزها رو ببینم.

راستش حوصله ندارم گزارش بیشتری بینویسم چون در این خصوص اینقدر درد دارم که تنها شما رو به دیدن عکسها دعوت می کنم.

بیایید لااقل ماها در این خصوص فرهنگ سازی کنیم و برای ایندگان و نسلهای بعدی چیزی بگذاریم.و با تبلیغ کمک کنیم شاید یکی این مطالب رو بخونه و بفکر بیافته انشالله.

 هرچند چشمم آب نمی خوره.

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

دانلود موزیک

 

دانلود موزیک

 دانلود موزیک

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 4 فروردين 1394

قله قوچ 15.12.93

بنام خدای مهربان

 

نام برنامه: قله قوچ

تاریخ : 15.12.93

همنوردان : هادی احمدی ، علی عسگری ، ملکی ، جعفری ، , و بقیه دوستان

مکان : دماوند ، روستای خرم ده ، امامزاده بی بی زبیده

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب راببینید

 دانلود موزیک

دانلود موزیک

 

دانلود موزیک



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 4 فروردين 1394

کتاب «کوهِ دَکَلی» / سرگذشت زندگی یک چوپان کوهنورد
کتاب کوه دکلی / ابوالفضل زمانی

کتاب داستان «کوهِ دَکَلی» نوشته ابوالفضل زمانی توسط انتشارات «ویرایش» منتشر شده است.

کتاب کوه دکلی داستان، سرگذشت زندگی مهیج و پر از افت و خیز یک پسرک چوپانی است بنام "دلخان" که او را شیفته "کوهستان" می کند، او که آخرین فرزند خانواده است در سایه سنگین " خان آقا" که پدری پر اُبهت و تندخو است به چوپانی مشغول می شود و روزها و سالهای درازی  را در کنار گله ها و گوسفندانِ خاموش و بی نظر و با همدمی چون کوهستان سپری می کند. خان آقا  که در ابهتش به کوه می ماند تنها یک مسیر موفقیت در ذهن دارد که با تمام قوا می خواهد دلخان را در همان مسیر قرار دهد. اما چون روش هدایتش "اجبار"است ناخواسته دلخان را به مسیری سوق می دهدکه باب میل خان آقا نیست ...

"فردا روز موعود است و دلخان با پای نهادن بر بام دنیا انگار همه خواسته اش را از روزگار خواهد گرفت.

آرزویی که سالهاست در سر دارد. رویایی دور از انتظار که بالاخره با فراز و نشیب های تلخ و شیرین در حال وقوع است. چوپان ساهای دور در دامنه کوه های حقیر "تاش پینار"، فردا گامهایش را بر روی بلند ترین نقطه دنیا "اورست" می گذارد.

واقعا خوابیدن در چنین شبی محال است. بی خوابی نه به خاطر ارتفاع و خستگی بلکه به خاطر هیجانی است که از نزدیک شدن به پایان کار دارد. یاد چوپانی اش در ایام کودکی و در روزهای آخر پاییز می افتد که سرمای "تاش پینار" پاییز را زمستان می کرد!

هیجانی که برای درست کردن آتش و پناه بردن به آغوش گرم آن داشت، آن هم با چند چوب کبریت نصفه و نیمه با مقداری هیزم های نم کشیده!........"

چند خط از کتاب کوه دکلی / نوشته ابوافضل زمانی

کتاب کوه دکلی / ابوالفضل زمانیعنوان کتاب: کوه دکلی

نویسنده: ابوافضل زمانی

ناشر: ویرایش

موضوع: داستان فارسی

نوبت چاپ: اول، تابستان 1393

تعداد صفحات: 128 صفحه

قیمت پشت جلد: 8500 تومان

 

 

مراکز عرضه کتاب"کوهِ دَکلی"

علاقمندان می توانند برای سفارش کتاب با شماره 09198180419 و یا ایمیل abolfazl_sbu@yahoo.com تماس حاصل نمایند.

انتشارات ویرایش: خیابان ولیعصر،خیابان زرتشت غربی،پلاک 67-تلفن:88973358

فروشگاه برودپیک: خیابان ویلا،پلاک 37-تلفن:88940086

فروشگاه شیرپلا: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک988-تلفن:66960249

فروشگاه آلپ: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک -878-تلفن:66454175

فروشگاه حمید رهبر: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک986-تلفن:66499297

فروشگاه ابرکوه: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک 1028-تلفن:66404052

فروشگاه جم: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک77-تلفن:66464521

فروشگاه بنادک: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان منیریه،پلاک994-تلفن:66965850

کتاب کوه دکلی / ابوالفضل زمانی

 



:: برچسب‌ها: کتاب «کوهِ دَکَلی» / سرگذشت زندگی یک چوپان کوهنورد,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1393



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.